5 forslag til mere profitabel sociale media marketing

5 forslag til mere profitabel sociale media marketing
by

1. Brandpopularitet
Uanset hvad din virksomhed beskæftiger sig med, så vil dit primære mål være at skabe opmærksomhed omkring dit brand, Skal det kunne lade sig gøre, så skal du bruge tid social media markedsføring.Nedenfor er der nogle strategier, som du kan bruge.

* Byg din Sociale tilstedeværelse

* Blog
Det er et stærkt værktøj, som du bruge til alt fra e-mail marketing, brand building, opbygning af relationer, SEO og meget mere.

* Fællesskaber og grupper
Man må ikke undervurdere effekten af fællesskaber og grupper. Vi har set mange virksomhedsejere køre deres marketingkampagner via fællesskaber og grupper. Og ja, de får masser af nye kunder, leads og salg.

* Sociale profiler
Det er de sociale netværksider såsom Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, etc.
Byg forhold, partnerskab, eller alliance med indflydelsesrige personer og bloggere.
Hvis du nogensinde har tænkt på at få trafik hurtigt, er dette nok en af de bedste strategier, du kan vælge at bruge.

blog11

2. Brug blog

Her er et par statistikker fra 2016:

– 57% af alle erhvervede kunder kommer fra blogs.
– Hvor ofte man blogger har en del at sige. Virksomheder, som blogger flere gange om dagen kan opnå øget
kundeerhvervelse = flere salg = højere omsætning.

– Omkring 46% af befolkningen læser blogs mere end en gang om dagen.
Så hvis du ikke overvejer at tilføje en blog, som en af din markedsføringsværktøjer, så misser du følgende:
– Du misser mange nye forretningsmuligheder
– Du misser profitabiliteten

3. Find den bedste sociale platform

Denne opgave kan være ret udfordrende, da man nogen gange kan være i tvivl om, hvilket sociale
medie man skal bruge til hvilke formål. Vil du finde svar på det, kan du starte med at besvare disse spørgsmål: Hvor godt kender I den platform, I har valgt?
Hjalp mediet jer med at opfylde jeres mål?
blog124. Brug Google Analytics

Google Analytics har en funktion kaldet “Demografi og Interesse rapporter”, som først skal aktiveres.
Ved hjælp af de tilgængelige data, kan det pege jer i den rigtige retning og give jer en en ide om, hvilke målgrupper der besøger jeres hjemmeside.

5. Kommunikér med din målgruppe

Der er forskellige måder at kommunikere med jeres publikum. Nedenfor har vi nævnt nogle af de mest almindelige ting, I kan gøre.

  • Begynd at være aktiv på fora, grupper, blogs og andre sociale medier
  • Få forbindelse til folk og virksomheder, som kan hjælpe jer med at være profitable.

Sidstnævnte er en lille smule selvforklarende. Hvis du tilbyder markedsføringsrelaterede ydelser, bør du målrette og skabe kontakt med iværksættere, virksomhedsejere og administrerende direktører for blot at nævne et par stykker. Det er nemlig disse aktører, der har det største potentiale for at være blandt dine kommende kunder.
Gør du dette i stedet for at henvende dig til tilfældige medmennesker med tilfældig demografi og interesser, så kan du opnå en langt bedre effekt.
blog13

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *