Hvordan kan man øge salget og e-mail nyhedsbreve tilmeldinger med 47% på Facebook

Hvordan kan man øge salget og e-mail nyhedsbreve tilmeldinger med 47% på Facebook
by

Kunne det ikke være dejligt at modtage højt afkast og højt antal nyhedsbreve tilmeldinger for blot få midler investeret i Facebook?

Selvfølgelig vil det være det, og faktisk er det muligt!

Det er vigtigt at få ens publikum til at vokse, specielt hvis man er et nystartet firma, men man skal passe på at man ikke laver en fejl som rigtigt mange egentlig laver uden at være klar over det. Man skal passe på ikke at bruge alt sin energi på at få et større publikum men også huske at forbedre ens klikfrekvens for de allerede eksisterende fans.
Du skal huske: Det handler ikke om hvor mange ”likes” man får, men hvor stor en procent del klikker på ens annoncer.

Når alt kommer til stykket, er der 2 markedsførings parametre som de flerste virksomhedsejere kigger på nå dagen er omme:

Hvor meget de har brugt
Hvor meget de har tjent

Så i bund og grund handler det om at få konverteret sine fans til kunder. Dvs. 10%  konvertering fra 1.000 fans svaret til 1% konvertering fra 10.000 fans. Så har man i forvejen et stort publikum, skal man nok arbejde på at få pubilikummet konverteret til sine kunder.

Vi kan kun råde jer til at fokuserer intenst på at konvertere jeres nuværende målgruppe uanset hvor stor eller lille den er!

Dette er en case fra vores Februar kampagne, der producerede 500 + e-mail abonnenter og 11,560% til 19.563% ROI fra Facebook-annoncer indenfor 15 dage.

Følgende er nogle overvejelser og information om denne case:

– Hjemmesiden er en e-handel butik
– Målgruppes størrelse er kun 3
– Strategier som er blevet anvendt er Facebook og e-mail marketing
– Kampagnen kun har varet i 15 dage

Vi brugte kun 350 dkk for denne Facebook annoncekampagne. Vi modtog derefter følgende:

– 500 + e-mail abonnenter
– 22 salgs konverteringer sporet igennem Google Analytics for et 3000 dkk. produkt. Således af indtægten kun for det ene produkt var 36.000 dkk.

Vi kan desværre ikke vise alle screenshots af dette da vi ikke kan dele vores kundes oplysninger, men her er nogle af dem.

 

 

Trin for trin guide, hvordan gjorde vi det:

  1. Opret Facebook brugerdefineret publikum

Når vi bliver bedt om at med Facebook marketingkampagner, er den allerførste ting, som vi gør er at oprette flere brugerdefinerede publikum data på hans / hendes hjemmeside.

For at gøre dette, skal du gå til din Facebook Ads manager og finde ”Målgrupper”. Derfra skal du oprette en hjemmeside Trafik – Brugerdefineret publikum.

Her kan du se en liste over hvem der besøger din hjemmeside og hvilken sider besøger de.

Her er et billede hvordan man sætter det op:

Når alt er sat op, skal du kopiere billedelementkode og indsætte den mellem <head> og </ head> i din hjemmeside kode. Hvis du har en WordPress side, kan du normalt indsætte det i header.php.

Nu er du i princippet færdig med din brugerdefinerde publikum.

 

  1. Installer program til konverteringssporing som hedder PixelDette er program som man bruger til at spore konverterings procenten, programmet hedder pixel. Her kan man indstille hvad man gerne vil måle/tracke. Billedet nedenfor er et eksempel hvordan man tracker alle bestillinger på sin hjemmeside.

Efterfølgende skal man bare kopiere pixel koden til den side som man gerne vil følge.

  1. Opret en destinationsside på dit websted
    Vi kan desværre ikke vise vores destinationsside, men vi kan fortælle om de vigtiste skridt.

Hoved formålet med denne kampagne er at:
Øge e-mail abonnenter ved at tilbyde en særlig aftale eller kuponkode
Bruge e-mail til at konvertere disse abonnenter til kunder

For at indsamle e-mails, vil jeg foreslå AWeber eller Mailchimp, bare fordi de er en af de bedste derude.

Destinationssiden er meget enkel og skal kun bruges til at vise hvordan det for eksampel kune se ud.

Virkede det? Selfølgeligt gjorde det!

  1. Opret en Facebook-annonce

På dette tidspunkt, skulle du allerede have installeret konverteringssporing Pixel, og dens status skal være aktiv. Dine brugerdefinerede publikum data er klar til brug. Derudover skulle du også være færdig med opsætning af landingssiden, som du vil bruge til kampagnen.

Nu er det tid til at se resultater, og tjene penge.

Igen, vi kan ikke vise dig det præcise billede, så vi har besluttet os at sløre logoet og dække de reelle billede, det kunne f.eks se således ud.

 

Nogle andre tips er:

*  Teksten under annoncen er under 80 tegn.
Anonncer under  80 tegn modtager øget engagement med 66%.

* Billedet har et designet knap som er meget synligt ”Show me the deal”
Så alt i alt er dette enkelt måde at føre sin kampagne på, og dette med dette vil du næsten garanteret opnå:
– Flere likes side lide
– Flere besøgende
– Flere konverteringer

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *